Deprese z filmů

Sliby se mají plnit a nejenom o Vánocích. Slíbil jsem, že jakmile mi skončí zkouškové období, pořádně si v pokoji uklidím. A jelikož už skoro po zkouškovém je, dodržel jsem slib a vygruntoval jsem po půlroce svůj pokoj, jako by ani nebyl můj. A při tom gruntování jsem našel dvd s filmy. A tak už jsem se těšil, že si dva vybrané filmy pustím, že šlo všechno rychleji.

Oč horší byla realita po shlédnutí obou filmů. Dostal jsem se do deprese. Samozřejmě přeháním, deprese je silné slovo, ale lidé jej často používají ve chvílích melancholie. Ano do naprosté melancholie jsem se po této dvojité dávce dostal. Znovu.

Před třemi měsíci jsem řešil vnitřní otázku, co je smyslem mého života. A nějak jsem pořád nemohl na tuto otázku získat odpověď. Až mi při jednom rozhovoru jistý člověk, kterého nepovažuji za mě blízkého, řekl, že on dělí otázky, které mu přijdou do cesty jednoduchým způsobem. Můžu je nějak osobně vyřešit a nebo nemůžu s tím něco dělat. Když je odpověď, nemůžu s tím nic dělat, tak prostě s tím nic neudělá a přijme to jako fakt. Když si odpoví, že s tím něco dělat jde, rozkouskuje si celý problém a vyřeší jej. Ve chvíli, kdy mi onen člověk o tomto svém přístupu vyprávěl, nedával jsem tomu moc pozornost ani význam. Do měsíce jsem si vnitřně utvořil osobní „pětiletku“, co bych za pět lech chtěl udělat a co bych chtěl mít a určitým způsobem jsem na chvíli vypudil stále se opakující otázku, co je smyslem mého života, protože jsem si definoval, co bude smyslem mého života během následujících pěti let.

A po třech měsících a dvou filmech tento „fahrplán“ dostává první trhlinu. Doufal jsem, že se u filmu odreaguji a ono se tak i stalo, ale už při titulcích filmu, jsem začal děj filmu přenášet na sebe. Je tohle cíl filmařů? Myslím si, že samozřejmě že ano. Filmaři dělají taky jen svou práci a jako dobře odvedená práce je pro ně vyznamenáním, když se člověk po shlédnutí takového filmu zamyslí a řekne si: „jaké by to bylo, kdybych něco podobného prožil“, a pak se z takzvaných uvolňujících, odpočinkových filmů, které vyprávějí ať už smyšlený nebo skutečný děj, může stát naprosto deprimující film, ač je to třeba opravdu velmi dobrý film. A v tu chvíli se pro vás relaxačními filmy, které sice děj mají, ale příliš o něj nejde, stanou akční, katastrofické a jim podobné filmy.

Pak vám do toho ještě vstoupí právě studovaný předmět, ze kterého zanedlouho děláte zkoušku, a on ten předmět je zrovna psychologie. A jelikož se, pokud možno, dozvíte spoustu vám doposud neznámých věci z oboru psychologie, začnete celou situaci analyzovat znovu.

Před třemi problémy se topíte v otázce o smyslu života, jste si stoprocentně jisti, že tato otázka není způsobena jistým stavem, pro příklad uvedu třeba stav finanční nouze. Vytvoříte si nějaký střednědobý plán, co byste chtěl v nejbližších pěti letech dokázat, udělat a zařídit. Pak vám do toho padne nějaký film, který určitým způsobem je spojen právě s finanční nouzí, vy se dostanete do deprese, a díky tomu, že právě studuje o psychologii si zanalyzujete, že pes je zřejmě asi zakopán právě v tom stavu, o kterém jste si před třemi měsíci myslel, že ten zrovna není příčinou otázky, co je smyslem mého života.

Dá se to pak pojmout různě. Buď zatleskáte a zvoláte: „hurá, našel jsem smysl svého života, jdu ho naplňovat“ a nebo se rozhodnete, i za cenu krátkodobého ponoření se do stavu deprese, zkusit naplňovat svou pětiletku a doufat, že hlubším prozkoumáváním právě objeveného předmětu psychologie dojdete jednou do stavu, kdy se nebudete bát přijmout fakt, že smyslem vašeho života je to, co se ještě před třemi měsíci zdálo být naprosto okrajové a vyřešené.

22.6.2010

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tomáš Vyskočil | úterý 22.6.2010 23:33 | karma článku: 5,64 | přečteno: 648x
  • Další články autora

Tomáš Vyskočil

Tomáš Klus vs. Tomáš Ortel aneb jak Ortel nad Klusem zvítězil

a ještě jedno Aneb, možná na druhou. Tedy: Aneb malá slavičí glosa k překvapivém výsledku Českého slavíka 2016, ale možná to nebylo až tak překvapující.

28.11.2016 v 21:58 | Karma: 15,77 | Přečteno: 673x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Vyskočil

Ztracen ve vzpomínkách V.

Připadá mi někdy až hloupé, že pořád dokola používám tento nadpis a jen měním číslo, které jej zakončuje. Možná tentokrát někdo přečte ten samý nadpis a již sám si domyslí, o čem to budu psát. Nicméně ona pětka na konci nadpisu je více než symbolická, protože tento rok to bude pět svíček, které ponesu na Vánoce na hřbitov.

19.12.2011 v 23:50 | Karma: 5,87 | Přečteno: 200x | Diskuse| Osobní

Tomáš Vyskočil

Smyslologie se vrací I.

A je to zase tady. V posledních týdnech jsem na všechno tak myslel a vzpomínal, že jsem to možná snad i sám zase vyvolal. A ač mám v plánu o tom více psát, v tuto chvíli absolutně netuším, kde to skončí.

18.7.2011 v 1:00 | Karma: 4,71 | Přečteno: 327x | Diskuse| Hyde park

Tomáš Vyskočil

Tak přece státní maturita

Nikdy mě nenapadlo psát na Téma týdne. Většinou jsou to takový klišé témata, že ať by člověk napsal, co chtěl, bude to zase jen jedno klišé. Nicméně píšu si tak pravidlně svůj blog, který spíš už používám jako informační kanál o české, britské a anglické singlové hitparádě a najednou vidím téma týdne Maturita. Hm, zajímavé téma. Jsou zrovna maturity, poprvé i státní maturity a právě poprvé, což mi vhání úsměv do tváře, když vidím, jak jsou všichni proti státním maturitám a jaký je kolem toho humbuk.

28.5.2011 v 11:00 | Karma: 27,17 | Přečteno: 4998x | Diskuse| Společnost

Tomáš Vyskočil

Ztracen ve vzpomínkách IV.

Tento rok to začalo zvláštně. Ležím v posteli a jsem zcela pohlcen svou novou prací a vnímám kolem sebe jen to nejnutnější. Nechci promeškat žádný termín a chci prostě ze sebe vydat maximum. A při všem tom shonu zapomínám na ten důležitý termín, den kdy se mi změnil život.

29.3.2011 v 1:00 | Karma: 10,76 | Přečteno: 539x | Diskuse| Hyde park
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

S nožem v ruce otevřel dveře cizího auta, řidiče v něm bezdůvodně pobodal

17. května 2024  12:45

Mladík v Rokycanech se obrátil na policisty s tím, že jede autem po městě a vidí na ulici muže,...

Jak dostat zaměstnance z nemocenské. Stát chce uzákonit lékaře ve firmách

17. května 2024  12:44

Premium Méně lidí na neschopence, vyšší produktivita práce, vyšší výnos daní. Takové jsou cíle připravované...

Policie vyšetřuje požár skladu olejů v Kladně jako ohrožení z nedbalosti

17. května 2024  12:42

Požár skladu olejů Kladně, při kterém ve čtvrtek vznikla zhruba čtyřicetimilionová škoda, policie...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1376x
Jsem a nevím kdo,
přišel jsem a nevím odkud,
jdu a nevím kam,
divím se, že jsem tak veselý.